berlin del ett!

bilderna från när vi var i berlin för ungefär en månad sen är framkallade och inskannade så här kommer första dosen berlin ur min analoga kamera (obs varnar för mkt öl):ölandet började redan på arlanda (på oleary’s och den mest ovärda måltiden på hela resan)pojkvän går på planet 🙂
när vi kom fram till hotellet vände vi bara i princip och letade efter ett ställe att dricka öl. vi kom hit till en biergarten men den visade sig vara stängd :'(
så vi gick till första bästa pizzeria istället med de värsta servitörerna ever. vi tog en taxi till oranienstraße istället
vi letade efter en bar som anton varit på men hamnade på en bar med vattenpipor mängder av kuddar och draperier som ett stopp på vägen. tog några öl innan vi gick vidare
till luzia! bra bar på  oranienstraße 34 tips tips. jag föll för club mate och drack club mate vodka och så satt vi och pratade tills de stängde
innan vi blev dödströtta och gick hela vägen hem till hotellet med diverse suspekta stopp. jora var kartläsare
morgonen efter kändes såhär <3
vi gick till närmaste lidl och köpte frukost och slog oss ned vid en bänk
sen skulle vi på utflykt men på vägen gick vi förbi en fin affär men tusen roliga saker att titta på. jag köpte fina kort och en stämpel med en cykel påsen åkte vi tåg hit! treptower park!
köpte dryck såklart
gick en stund men det var fasansfullt varmt så vi var tvugna att slå oss ner
obs inte jag efter en stund blir ju så rastlösfotade lite fina rosor istället
men sen fortsatte vi gå genom parken här sophien och antone
tills vi kom hit men ja ni ser ju inte pga bilden är förstörd :'( förstår inte varför vissa bilder blev så? någon som vet och varit med om liknande?
IALLFALL. vi var på det sovjetiska minnesmonumentet. helt stört stort och symmetriskt och fint
turistbild på gänget
efter en stunds tittade och läsande gick vi tillbaka mot stationen
anton och johan köpte bratwurst
vi åkte till eberswalder straße och tittade lite i second hand butiker typ humana och stiefelkombinat (bilden ovan där har de sjukt mycket fina grejer men är ganska dyra)
sen slog vi oss ned för en bit mat här är jag rufsig och dan hejhej!
jag och johan delade en pizza för 3.60 € dvs fick mat inkl öl för typ fyrtio kronor. sånt är bra!
sen gick vi till vad som skulle bli vårat favvohäng: pratergarten! drack weissbier och hade det fint
anton!
sen åkte vi till hotellet och hade förfest innan vi skulle ut och äta. här hård armbrytningsmatch mellan sophien och anton
anton sophie johan på oberbambron (skyller suddigheten på förfesten)
(här med) vi åt sushi på ett ställe där jag och sophie ätit förut och som vi kanske hade hypat lite väl mycket men det var gott iallafall!
sen tog vi tusen foton i den här och här står alla och väntar på bilderna. kvällen slutade med bråk (</3) äta döner och bli sams (<3) och sen fick första långa dagen vara slut. fortsättning följer puss

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

Metro Mode Club

SE ALLT
    metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!